Teadlikkus infotehnoloogia ohtudest on ka aktiivsetel interneti kasutajatel vähemapoolne ja kui sinna lisada liigne usaldus, võivad tagajärjed olla drastilised.
Sagenenud on pettuste juhtumid, kus eraisik, kes on seotud ettevõtte pangakontodega ning kellel on juurdepääs firma internetipanka ja täisvolitused teha tehinguid ainuisikuliselt, jääb pettuse tagajärjel lisaks isiklikul kontol oleva raha kaotamisele suuremahuliselt võlgu ka ettevõttele.
Raamatupidaja Natalja teadmatus
Natalja on elukutseline raamatupidaja, kes on otsustanud ka pensionipõlves tööd jätkata. Koormus on küll varasemast tunduvalt väiksem, kuid kolme korteriühistu raamatupidamise haldamine on talle jõukohane. Nataljal on kõikide korteriühistute internetipanka juurdepääs ja piiramatu kasutusõigus.
Saatuslikud sammud pettuse läbiviimiseks
Saatuslikuks saab teisipäeva pärastlõunane kõne. Helistajaks on Olga Jakovleva, kes tutvustab end politseitöötajana. Olga väitel on Natalja nimele tehtud Smart-ID konto, logitud sisse tema internetipanka ja võetud mitmed väikelaenud. Ärevil Natalja võtab politseiametniku «abi» ilma põhjaliku süvenemiseta vastu ning avaldab kõik pangad, kus tal isiklik konto on. Konto on tal kahes Eesti pangas.
Järgmise sammuna jagab ta internetipanga kasutajatunnuseid, mis on mõlemas pangas identsed. Pankade nimetamise ja kasutajatunnuste jagamise järel asub Natalja Smart-ID rakendusele saabuvaid päringuid kinnitama. Kõne kestab tunde ning selle käigus ei lubata Nataljal internetipanka siseneda, sest see olevat uurimise huvides valve all. Abistav politseiametnik rõhub seejuures asjaolule, et selles olukorras tehakse parim probleemi kiireks lahendamiseks. Vaatamata sellele, et Natalja sattus rahalise pettuse küüsi ka kaks aastat varem, ei tee tuttav olukord teda ettevaatlikuks ning ta kinnitab veel hulgaliselt päringuid Smart-ID rakenduse kaudu, vastates eeskujulikult kõigele küsitule.