KAALU RISKE TTJA hoiatab e-kaupleja eest, kes ei lahenda tarbijavaidluseid

Kristina Kostap
, kodu.postimees.ee tegevtoimetaja
Copy
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Pexels / CC0 Licence

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) soovitab tarbijatel hoolikalt kaaluda võimalikke ohte ja riske tehingute tegemisel veebipoes Deluxewine.ee. Alates maikuust on kaupleja kohta esitatud tarbijavaidluste komisjonile 35 avaldust. Tõenäoliselt on kauplejale pretensioone veelgi enamatel tarbijatel.

Tarbijavaidluste komisjoni poole pöördunud tarbijad on teinud tellimusi veebilehe deluxewine.ee kaudu. Pöördumiste kohaselt ei saada kaupleja kaupa õigel ajal kohale ja viivitab raha tagastamisega. Ettevõte ei ole avaldanud oma veebilehel infot, et tellimuste täitmisega oleks probleeme ja jätkab veebilehe kaudu toodete müümist.

TTJA alustas augustikuus menetlust kaupleja suhtes, kes tegutseb niisuguste juriidiliste isikute kaudu nagu Deluxewine OÜ, Gourmet Wine OÜ ja Deluxehome OÜ. Kaupleja on kantud ka tarbijavaidluste komisjoni otsuseid mittejärginud kauplejate nimekirja (nn must nimekiri). Kaupleja pole ametile vastanud ega alustanud kaebuste lahendamist.

Kui kauplejaga tekib probleem, tuleb tarbijal esmalt pöörduda kaupleja poole. Tarbijakaitseseaduse kohaselt on kaupleja kohustatud tagama piisava klienditeeninduse ja vastama tarbija kaebusele 15 päeva jooksul. Kui kaupleja ei vasta või tarbija ei nõustu saadud vastusega, siis on tarbijal õigus pöörduda tarbijavaidluste komisjoni poole.

Kui kaupa ei ole tarnitud tarbijaga kokkulepitud tähtaja jooksul, peaks tarbija esmalt nõudma kauplejalt kauba kättetoimetamist mõistliku lisatähtaja jooksul. Kui lisatähtaja jooksul kohustust ei täideta, on tarbijal õigus nõuda kahju hüvitamist või lepingust taganeda ja makstud summa tagasi saada.

Amet soovitab tarbijatel teadvustada kauplejaga tekkinud probleeme ja kaaluda riske enne veebilehelt deluxewine.ee tellimuse tegemist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles