KANTAR EMOR Rahvas külastab kahe nädala jooksul keskmiselt just nii mitut toidupoodi

Kodu.postimees.ee
Copy
A1000 Market Lasnamäel. Pilt on illustreeriv.
A1000 Market Lasnamäel. Pilt on illustreeriv. Foto: Eero Vabamägi / Postimees Grupp

Eesti elanike toidulauale jõuavad tooted kahe nädala jooksul keskmiselt kolmest toidupoeketist, selgub Kantar Emori värskest toidupoekettide konkurentsi kaardistavast tarbijauuringust.

Keskmiselt külastab Eesti elanik kahe nädala jooksul 3,2 jaeketti ja toidupoes käiakse keskmiselt 3,3 korda nädalas. «Toidupoodide külastamise sagedus on viimase paarikümne aasta jooksul olnud langustrendis, mis näitab, et inimesed püüavad oma vajadustele ette mõelda ja ostukorvi rohkem planeerida,» rääkis Kantar Emori uuringuekspert Kaisa Esko.

«Ostmine eri toidupoodidest viitab, et inimesed ei saa kõiki oma meelistooteid ühest poest kätte ja teisalt sellele, et lähtutakse ka mugavusest – näiteks tehakse spontaanseid oste töökoha juures olevast kauplusest või kodule lähimast väikepoest.»

Uuringus kaardistati, milliseid jaekette on Eesti elanikud viimase kahe nädala jooksul külastanud. Kõige suurem osakaal inimesi külastas Coopi, väga väikse vahega järgnevad Selver ja Maxima ning neljandana väikse vahega Rimi. Need neli jaeketti on kõige populaarsemad – umbes iga teine Eesti elanik külastas neid kahe nädala jooksul. Lidlit, Prismat ja Grossi Toidukaupasid külastas sel perioodil ligi 30 protsenti elanikest.

«Tulemuste tõlgendamisel tasub mõistagi silmas pidada, et toidupoekettide katvus on erinev – alates kõige parema katvusega Coopist, mis on suurematest linnadest väljaspool inimesele tihti kõige kodulähedasem kauplus, kuni Prisma ja Lidlini, mis on esindatud märksa vähemates kohtades,» selgitas Esko.

Toidupoe juures peavad inimesed kõige olulisemaks sobivat ja laia kaubavalikut, head asukohta ning võimalust kiirelt ja mugavalt oste sooritada.

Uuring selgitas välja inimeste ostukäitumist ja Eestis tegutsevate jaekettide positsiooni turul. Veebiküsitlus toimus 14.09–21.09.2023. Uuringu sihtrühm olid Eesti elanikud vanuses 15–74 ja uuring oli esinduslik selleealise rahvastiku suhtes. Kokku osales uuringus 1024 inimest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles