KODUMAINE SISUSTUSPOOD Seda praegust müügihitti aastad tagasi ei teatudki!

Kodu.postimees.ee
Copy
Aatriumi sisustuskaubamaja.
Aatriumi sisustuskaubamaja. Foto: Erakogu

Aatrium Sisustuskaubamaja sai novembris juba 25-aastaseks. Kuidas on kohaliku tarbija maitse selle aja jooksul muutunud ja mille peale valik nüüd langeb?

Aatrium on kodumaine sisustuskaubamaja, mis on siinsel turul tegutsenud juba veerandsajandit. Eesti vanima tegijana selles valdkonnas on Aatrium näinud kõige lähemalt Eesti tarbijate ostukäitumist.

«Tarbija mõtleb ostud väga põhjalikult läbi, oma mõju on ka majanduse üldisel olukorral. Oleme uurinud, kuidas käituvad 20–65-aastaste Tallinna ja Harjumaa elanikud, kes on viimastel aastatel ostnud mööblit. Selgus, et kõige sagedasem mööbli ostmisele mõtlema hakkamise aeg on paar nädalat kuni kolm kuud enne ostu. Kõige varem mõeldakse just pehme mööbli ostule, mida ostjatest üle 60 protsenti kavandab vähemalt kaks-kolm kuud ette,» kirjeldas Aatrium sisustuskaubamaja tegevjuht Liina Kivimägi.

«Kui voodeid ja kappe ostetakse juba üsna ulatuslikult meie e-poest, siis pehme mööbel soetatakse endiselt valdavalt tavapoest, isegi kui eeltöö toimub internetis – tarbija tahab kaupa ikka oma käega mugavalt ju enne katsuda.»

Aatriumi sisustuseksperdid oskavad kirjeldada ka eestlaste maitse-eelistuste muutust. Näiteks, kui aastaid tagasi pidi kõva mööbel olema valdavalt puidukarva ja valget ei tahtnud keegi, siis nüüd on Skandinaavia meile jõudnud ja valge mööbel on vägagi nõutud. Sama kehtib ka diivanite kohta, mille puhul eelistatakse valget kangast. Samuti valdavad ümarad vormid, eriti laudade, vaipade, aga ka diivanite puhul. Kaubavalik peab pidevalt täienema, näiteks kontinentaalvoodit – praegust müügihitti – aastaid tagasi ei teatudki.

«Eredalt jääb silma, et tarbijad otsivad jätkusuutlikkust, taaskasutust, ökosertifikaate. Nii on meie valikus ka tooted, mille valmistamiseks ei ole langetatud ühtegi puud,» lausus Kivimägi.

«Aastate jooksul on kliendid järjest rohkem hakanud ostma funktsionaalseid tooteid nagu näiteks hoiukastidega voodid ja diivanid. Diivanite puhul on müügitipus nurgadiivanid ja nurgadiivanvoodid.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles