LÄBILÖÖK Tartu Ülikool aitab kodumaise lihatootja uutele turgudele

Kodu.postimees.ee
Copy
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Shutterstock

Kodumaine Nõo Lihatööstus teeb koostööd Tartu Ülikooli majandusteaduskonnaga, et kaardistada Eesti toidu läbilöögi võimalusi mujal maailmas.

«Fakt on, et Eesti toidul puudub ebaõiglaselt seni rahvusvaheline ja tõeliselt suur edulugu. Ja fakt on ka see, et Eesti toidutootmise ja laiemalt töötleva tööstuse jaoks on ekspordimahu suurendamine väga oluline,» ütles Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees Simmo Kruustük.

Tartu Ülikooli majandusteaduskonna tudengid on teinud Euroopa riikide põhjaliku võrdleva analüüsi, mis vaatleb Nõo Lihatööstuse tuntud snäkitoodete mastaapset ekspordivõimalust. Lähema vaatluse all oli näiteks Taani, Iirimaa, Saksamaa, Suurbritannia ja Hollandi jaeturule sisenemise strateegia ning restoranide-hotellide sektor.

«Majandusteaduskonna magistriõppes õpivad laialdase kogemuspagasiga juhid ja rakenduslikud projektid on õppetöö lahutamatu osa. Nõo Lihatööstus on välja pakkunud ambitsioonika ülesande, mille lahendamisest tõusev kasu ületab ühe ettevõtte piire,» kommenteeris Tartu Ülikooli majandusteaduskonna strateegilise juhtimise magistriõppekava programmijuht Krista Jaakson.

Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees Simmo Kruustük.
Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees Simmo Kruustük. Foto: Nõo Lihatööstus

«Need on olnud väga sisulised uurimistööd, mis on toonud näiteks esile ambitsiooni jõuda isegi Roskilde festivali laadsetel sündmustel osalemiseni,» märkis Kruustük.

«Meie kõrge lihasisaldusega snäkid on juba leidnud tarbijate heakskiidu nii Eestis kui ka mitmetes välisriikides. Nõos valmib üle 20 erineva snäkktoote ja soovime vastata tarbija kõige nõudlikumale maitsele, et sellest luua Eesti toidu edulugu ka piiri taga. Oleme juba jõudnud nii kaugele, et peagi avada lisaks uusi välisturge. Näiteks Poola, Saksamaa ja mõnigi riik veel, kus tervislike ja kvaliteetsete snäkkide tarbimise kultuur on ulatuslik. Näeme, et Euroopas on nõudlus sellise kiire ja tervisliku vahepala vastu kasvamas. Praegu moodustab eksport snäkktoodete kogumahust 10 protsenti ja eesmärk on see kahekordistada. Muidugi võimaldab eksport saavutada ka siin hindu mõjutavat mastaabiefekti.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles