Uuringu läbiviimisel salvestati 2023. aasta mais eraldi TV3, Kanal 2 ja Nickelodeon Juniori kanalil nelja päeva jooksul kõik näidatud reklaamid, eraldi analüüsiti toitude ja jookide reklaame. Kokku salvestati reklaame 12 päeva. Sellel perioodil näidatigi kõige rohkem toitude ja jookide reklaame, täpsemalt 32,7 protsenti. Maailma Terviseorganisatsiooni (WHO) metoodika alusel kategoriseeriti kõik näidatavad toidud ja joogid.
Üks uuringu läbiviijatest, Tartu Ülikooli peremeditsiini ja rahvatervishoiu instituudi infokorralduse spetsialist Ele Kiisk selgitas, et kõik reklaamides näidatud toidud ja joogid kategoriseeriti WHO metoodika alusel ning toitainete profiili väärtuste põhjal otsustati, kas tooted on sobilikud lastele reklaamimiseks. Selgus, et 69 protsenti toidu- ja joogireklaamidest ei oleks tohtinud lastele näidata. Keskmiselt näidati tunnis 10,7 reklaami, millest 7,3 olid toodete kohta, mida ei tohiks lastele turundada.
Kiisa sõnul näidati toidu- ja joogireklaamidest kõige rohkem šokolaade ja maiustusi (20,3 protsenti), erinevaid jooke nagu mineraalvesi, kohv, Coca-Cola, nektar ja mittealkohoolsed alkohoolsed joogid (12,9 protsenti) ning värsket ja külmutatud liha (10,4 protsenti).
Ele Kiisk ütles, et lapsed ja noored on toidutööstuse jaoks oluline sihtrühm, sest lisaks kliendiks olemisele mõjutavad nad oma pere ja eakaaslaste ostuotsuseid.
«Lapsed on haavatav sihtrühm, sest nende arengulised iseärasused mõjutavad reklaamsõnumite mõistmist ning võimaldavad nende ärakasutamist. Laste kokkupuuted ebatervislike toitude ja jookide reklaamidega suurendavad nende tarbimist. Ülekaaluliste noorte arv on Eestis aasta-aastalt kasvanud. Eesti kooliõpilaste 2002. aasta tervisekäitumise uuringu kohaselt oli Eestis liigse kehakaaluga kuus protsenti 11–15-aastastest õpilastest. 2022. aasta uuringu järgi oli aga juba iga kolmas noor ülemäärase kehakaaluga.»