Taaskord täitub Vana-Võromaa võrratute kohalike maitsetega ning algab kauaoodatud UMA MEKK Kevadgurmee.
KEVADGURMEE ⟩ Vana-Võromaa täitub kohalike võrratute maitsetega
Tegemist on UMA MEKK kohvikute ja restoraninädalaga, mis on läbinud uuenduskuuri ning särab nüüd uue nimega. Selle aasta UMA MEKK Kevadgurmee toimub 3.–12. maini, kus kümme restorani pakuvad kohalikust toorainest kolmekäigulist maitseelamust ning lisaks toimub ka üks eriüritus.
UMA MEKK Kevadgurmee peakorraldaja Kristin Krinal jagab uue nime kohta: «UMA MEKK Kevadgurmee võtab suurepäraselt kokku sündmuse olemuse: kevadised kohalikust toorainest restoraniväärilised maitseelamused.»
Uuendusi on lisaks nimele veelgi: traditsiooniliselt aprillis toimunud üritus leiab sel korral aset mai alguses, võimaldades restoranidel menüüdesse rohkem kevadist värskust tuua. Seetõttu võib selle aasta menüüdes kohata näiteks naati, kuusevõrseid, karulauku ja muud põnevat, mida aedadest ja metsadest juba korjata saab.
Vaatamata uuendustele on üldine kontseptsioon säilinud: iga roog sisaldab vähemalt 50 protsenti kohalikku Vana-Võromaa toorainet ning tippkokkade käe all valmivad sellest imelised road.
Kevadgurmee kolmekäigulist erimenüüd pakuvad juba varasemast tuntud ja inimeste poolt armastatud kohad nagu Suur Muna, Mõisaait, Ööbikuoru Villa, Pesa hotelli restoran, Mooste Viinavabriku restoran ja Haanjamehe talu. Uute tulijatena on lisandunud veel mitmed värskelt avatud restoranid nagu Ilmaveere, Lihuniku Äri ja Piusa külastuskeskuse kohvik Mahlaveski. Esmakordselt osaleb UMA MEKK restoraninädalal ka Ugandi Resto Otepäält.
Lisaks korraldab Haanjamaal eriürituse ka Uue-Saaluse veinitalu koostöös Ulgumaaga. Üritus on suunatud peredele ja loodussõpradele, kes soovivad nautida kevadilma ja looduse tärkamist. Ürituse raames toimub matk koos linnulauluga ning Kevadgurmeele omaselt heade maitsete keskel, sest õhtu lõpetab vahvlipidu.
Krinal ütleb, et tulevikus on plaan restoraninädalaga ühendada veelgi enam selliseid eriüritusi, mis lisaks maitseelamustele pakuvad inimestele ka muud meelelahutust, olgu selleks siis näiteks kontsert, loeng või midagi täiesti uut.
Lisaks restoranidele on sellel aastal projekti kaasatud ka mitmed majutusasutused. «Võrumaa reklaamlause on: aigu om ehk aega on. See on mõtteviis, mis võiks levida Võrumaalt kaugemalegi ning kutsume üles inimesi võtma aega nautimiseks. Nautige õhtusööki, broneerige majutus, tundke rõõmu maalilisest Vana-Võromaa kevadisest loodusest ning külastage meie põnevad toidutootjad UMA MEKK maitsete teekonnalt,» ütleb lõpetuseks Krinal.