Iga neljas piimapakk Eestis ostetakse Coopist ning jaeketi andmed näitavad, et piimatoodete müük on aastaga paar protsenti langenud, kuid täispiima müügimaht on samas kasvanud.
Tarbija joob järjest rohkem just seda sorti piima
«Täispiima osakaal on värske joogipiima müügist tõusnud kolmandikuni,» kinnitas Coopi ostudirektor Oliver Rist. «Aastaga on täispiima müük kasvanud ligi 20 protsenti. Samuti on olulise trendina võimalik esile tuua, et tarbija eelistab järjest suuremaid pakendeid nii piima kui ka erinevate koorte puhul. Näiteks piima puhul on tarbija üle kolimas 1,5- ja 2-liitrise pakendile, kohvikoore puhul 380 ml ja hapukoorel 500-grammisele pakendile.»
«Jätkuvalt teeb muret piima ebanormaalselt madal müügihind,» lisas Rist. «Kuna piimahinda teatakse peast, siis on jaeketid hakanud klientide kauplusesse meelitamiseks piima müüma odavamalt, kui seda ise sisse ostavad. Me ei pea seda õigeks, kuna seab jätkusuutmatu surve tootjatele ja piimakarjakasvatajatele, sest keegi peab lõpuks selle vahe kinni ju maksma.»