Samuti tuleb panna paika ka täpsed eeldused üürikodu lõpukoristuse osas. «Lõpukoristus peab olema oluliselt põhjalikum kui igapäevane koristamine. Lepingu lõppedes peab üürnik tagastama üüripinna samasuguses seisukorras, nagu see oli vara üleandmisel,» ütleb jurist.
«Kui eluruum oli üürnikule üle antud peale professionaalse koristuse teostamist ning üürileandja eeldus on see ka professionaalse koristuse järel tagasi saada, siis tuleb selles üürnikuga selgelt kokku leppida,» lisab ta.
Hallitus hüüab tulles
«Meie lauale jõuab tihti ka erinevaid hallitusega seotud probleeme. Kuna hallitus on väga levinud ja tervisele kahjulik probleem, siis võiksid inimesed olla rohkem kursis, miks hallitus tekib ning kuidas seda ennetada,» selgitab Siht.
«Meil oli näiteks juhtum, kus üürnik soovis elektri- ja küttearvetelt kokku hoida ning lülitas pahaaimamatult välja põrandakütte ja vannitoa ventilatsiooni. Lisaks ei tuulutanud ta igapäevaselt tube ning pärast duši all käimist sulges kohe ka vannitoa ukse, mistõttu tekkis hallitus nii vannituppa kui mujale korterisse,» kirjeldab Siht.
«On arusaadav, et inimesed üritavad oma kulusid kärpida, kuid selle juures tuleks arvesse võtta ka eluruumi eripärasid. Kui üüripinnal on probleeme ventilatsiooniga, siis peaks üürileandja üürnikku sellest teavitama ning selgitama, kui tihti tuleb ruume tuulutada, millisel temperatuuril võiks hoida põrandakütet, kuidas korrektselt puhtust tagada jne,» kommenteerib ta.
«Tavaliselt ei ole vanemates kortermajades kaasaegseid ventilatsioonisüsteeme, mistõttu peaks üürnik aeg-ajalt eluruumi ise tuulutama ning tegema uksed-aknad lahti, et õhk saaks tubade vahel ringi liikuda. Peamiselt kardetakse, et see viib talvel küttearved lakke, kuid reaalsuses piisab vaid sellest, kui aknaid hoitakse lahti vaid mõneks minutiks,» ütleb Siht.