Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

TARK TEADA Milline uusarendus läheb täna kaubaks?

Copy
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Shutterstock

Uusarenduste turul on konkurents tihe – ostjaid on vähem ja võitlus käib iga kliendi pärast. Uute projektide müügiseire aga näitab, et edukad pole ainult need, kes hinda alandavad, vaid ka kogemustega arendajad, kes on nn headel aegadel investeerinud projekti imagosse.

Pindi Kinnisvara müügipartner Peep Sooman ütles, et keerulisemates majandusoludes on loomulikult hind esimene argument, mis tehinguni viib.

«Kui arendaja teeb kampaania -20 protsenti, siis viib see uue korteri hinna järelturu omadele juba liiga lähedale, et ostust loobuda. Paraku on sellise allahindlusega kogu projekti kasum kadunud ja seega on jätkusuutlikkusest asi kaugel,» sõnas Sooman.

«Headel aegadel, kui kaup müüs piltlikult öeldes ise, oli paljudel liiga suur kiusatus ehitada lihtsalt maja valmis ja see kiirelt tükkhaaval maha müüa. Sellised arendajad ongi sunnitud praegu hinnaga väga tugevalt mängima,» rääkis Sooman.

«Ja siis on arendajad, kes ka headel aegadel nägid vaeva, arendasid linnaruumi, lõid elukeskkonda, mõtlesid tulevaste elanike heaolu peale ning investeerisid nii aega kui raha tõeliselt tervikliku ja tarbijasõbraliku toote arendamisele. Nad ei müü pelgalt nelja seina, vaid ka kõike muud, mis neljast seinast väljapoole jääb. Neil arendajatel pole siiani suurt muret, sest iga uus õnnelik elanik tõmbab uusi ostjaid magnetina ligi, kuna hea imagoga projekt hoiab hinda oluliselt paremini,» selgitas ta.

«Merko, Hepsor, Liven, Bonava ja mõned arendajad veel on proovinud koguaeg olla turust sammu võrra ees ja täna on neil võrreldes teiste arendajatega oluline eelis, sest nad ei müü paljast betooni, vaid kodusid suure algustähega. See, millele keskendumine tegi paljudele veel paar aastat tagasi arutu laristamisena palju nalja, tagab neile praeguses olukorras jätkuvalt korraliku palgapäeva,» lisas Sooman.

Turule sisenevatele arendajatele soovitabki Sooman keskenduda lisaks ehituskvaliteedile ka üleüldisele elukeskkonnale ning vormistada üheselt selge ja arusaadav imago lisaks sõnadele ka tegudesse.

Tagasi üles