Vähenenud alkoholi tarbimine näitab, et Soome uuest alkopoliitikast võib täitsa asja saada.
LÕPU ALGUS? ⟩ Soome uus alkopoliitika tõi ootamatu tulemuse (1)
Iltalehti kirjutab, et vastavalt tootegrupipõhisele müügistatistikale vähenes teises kvartalis alkohoolsete jookide müük Soome toidupoodides. Alkohoolsete jookide väärtus vähenes teises kvartalis 2,5 protsenti, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, kuigi kauplustesse jõudsid uued tootegrupid.
Selle põhjal ei ole veel võimalik põhjapanevaid järeldusi teha, kuna alkoholi tarbimine on Soomes langenud juba mitu aastat.
Soome Toidukaupmeeste Liidu andmetel vähenes õllemüügi väärtus aprillist juunini võrreldes eelmise aastaga 5,8 protsenti ja müügimaht 6,2 protsenti. Toidukaupmeeste Liidu statistika hõlmab liikmesettevõtteid Kesko, Lidl, Tokmanni, R-kiosk, Miniman ja M-ketju.
Seaduse muudatus tekitab muret
Juunikuu alguses algas toidupoodides kääritamise teel valmistatud kuni kaheksaprotsendilise alkoholisisaldusega alkohoolsete jookide müük. Seni oli toidupoodides müüdavate alkohoolsete jookide maksimaalne lubatud alkoholisisaldus 5,5 protsenti. Kardeti, et seadusmuudatus suurendab alkoholi tarbimist ja sellega kaasnevaid kahjusid.
Ülevaade seaduse muudatuse mõjudest valmib ilmselt alles sügisel, mil ilmub suvekuude müügistatistika.
«Alkoholimüügi statistikat pidavate ettevõtjate andmed näitavad, et soomlaste alkoholi tarbimine väheneb. Nüüd on hea aeg astuda järgmine samm alkoholiseaduse reformimisel seoses alkohoolsete jookide koju tarnimisega,» ütleb Soome Toidukaupmeeste Liidu tegevjuht Tuula Loikkanen.