Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

Grillhooaja vahekokkuvõte: eestlased on sütel küpsetanud just seda sorti liha

Copy
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Shutterstock

Kodumaise Nõo Lihatööstuse kogutud turustatistikast selgub, et selle aasta kahel esimesel suvekuul on eestlased varasemast rohkem eelistanud linnuliha, sealiha tarbimine on languses.

«Linnulihast valmistatud toodete müük on ligi kaks protsenti suurem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, sealiha samal ajal ligi seitsme protsendiga miinuses,» märkis Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees Simmo Kruustük.

«Tegemist on justkui megatrendiga, kus on oma roll teadlikel ja tervislikel valikutel, aga ka hinnal. Kuigi tuleb lisada, et hind üksi ei ole määranud, sest tarbija on teinud valiku tervislike tootegruppide kasuks ka seal, kus kilogrammi hind on veidi kõrgem – näiteks linnulihast grillvorstid. Näeme, et tarbitakse vähem, kuid teadlikumalt. Prognoosisime sellist turuarengut ette ja oskasime oma suvetoodete valiku üsna täpselt kujundada. Praegu on lihatööstus aga juba talves, kus arvame, et sealiha kasvatab taas osatähtsust,» lisas Kruustük.

Pikem säilivusaeg

Uue pakkeliini käivitamisega lõpetati ämbrite kasutamise ning järk-järgult võetakse kasutusele uudsed keskkonnasõbralikumad pakendid, mille tulemusel suureneb ka toodete säilivusaeg.

«Keskkonna säästmise nimel paneme kõik oma lihatooted nüüd pehmesse pakendisse ja loobusime täielikult ämbrite kasutamisest. Selle sammuga vähendasime šašlõki pakendi kogust suisa neli korda ja seeläbi ka toodete transpordile kulutatavat süsihappegaasi heitkoguseid,» ütles Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees Simmo Kruustük.

Tema sõnul tuleb lihatööstustel võtta olulise toidutootmise sektori esindajatena üha rohkem vastutust keskkonnamõjude vähendamise eest. Nõo Lihatööstus on sellega arvestades oma tootmist arendanud juba aastaid.

«Kui meie tootmismaht on kümne aastaga kasvanud 100 protsenti, siis pakendimaht seejuures kõigest 48 protsenti,» tõi Kruustük näite.

Väiksem pakendimaht tähendab vähem plastikut ja muid pakkematerjale, mis vähendab omakorda jäätmete hulka. See tähendab, et pakendite tootmise ja transpordi süsiniku jalajälg on samuti väiksem. «Lisaks aitavad sellised meetmed alandada tootmiskulusid ja tõsta seeläbi ettevõtte efektiivsust,» tõdes ta.

Tagasi üles