Suvised ilmad ei taha veel taanduda ning see ongi hea, sest pikk ja vihmane sügis seisab ees igal juhul. Kuni lume tulekuni liiguvad aga paljud inimesed linnas ringi erinevate kergliikurite ja kaherattalistega, kuid vihma ja pori tulles võib see osutuda üsna ebameeldivaks, kui värskelt pesust tulnud pükste või mantli alumised ääred on pärast sõitu mustad. Balcia CityCombo kindlustuse tootejuht Jelizaveta Drižiruk toob välja kolm nutikat lahendust, kuidas oma sõiduvahendeid ja ennast sügisel ilmastiku eest kaitsta.
Ära lase rattal pulbriks roostetada! Nii kaitsed jalgratast sügisilmade eest
Sadulakate
Üks kõige lihtsamaid asju, mida saab rattasõidu mugavamaks muutmiseks teha, on kasutada märjal ajal sadulakatet. Tihtilugu jääb tööle või poodi minnes ratas lukustatuna maja ette, kuid hoovihm võib sadula märjaks teha, mistõttu on ebameeldiv sõitu jätkata. Selleks puhuks tasub rattasadulale peale tõmmata lihtne vihmakate, mille saab soetada näiteks rattapoodidest või mõnest spordipoest.
«Neile, kes mõtlevad, et sadulakatet on keeruline kaasas kanda, soovitame rattaraami külge paigaldada väikese rattakoti, kuhu rattasõidul vajalikud vidinad ära mahuvad. Seal võib olla näiteks veel ka kilest vihmapontšo, mille saab suurema saju korral endale peale tõmmata,» ütles Drižiruk. «Tänase vihmase ilma puhul jagame Tallinnas rattaomanikele ka tasuta Balcia sadulakaitseid, kui näeme kuskil vihma käes seisvaid rattaid.»
Porilauad ja ketikaitse
Jalgrattaga liiklejad võiksid samuti investeerida korralikesse porilaudadesse ja ketikaitsesse. Tegemist on lihtsate vidinatega, mis võivad rattal juba ostes küljes olla, aga ei pruugi. Igal juhul on nende eesmärk kaitsta sõitjat suuremate poripritsmete eest ning hoida sõitja pikki püksisääri ketti takerdumast. Ketikaitse maksab poodides mõnest eurost kuni kümneni, aga sellest saadav kasu on sügiseti üpris tähtis.
«Balcia kindlustusjuhtumitest näeme, et sügiseti sagenevad just seda tüüpi rattaõnnetused, kus püksisäär jääb rattaketi vahele, toimub õnnetus ning lihtsast kukkumisest kujuneb kahju tervisele, rattale endale ning mõnel juhul on kahjustatud ka näiteks tee ääres parkinud võõra inimese autot. CityCombo kindlustusega on sõitja selliste õnnetuste vastu rahaliselt küll kaitstud, aga parem on selliseid tülikaid ja tüütuid vahejuhtumeid ennetada,» selgitas Drižiruk.
Porikaitsmeid müüakse rattapoodides erinevaid, üldjoontes jääb esi- ja tagaratta komplekti hind paarikümne euro piiresse. Kui tagumisest rattast pritsib vaatamata olemasolevale porilauale endiselt vett ja soppa, on lauale võimalik paigalda pikendus, mis suunab kõik pritsmed maapinna poole.
Elektritõuksile dielektriline määre
Elektritõukeratas on sõiduriist, mis vihmast ilma pigem ei armasta, kuna tõukeratast viib edasi elektrisüsteem. Tõukeratta omanik võiks kontrollida, kas tema ratas vastab IP märgistusega vee- ja tolmukindluse standardile. Tavaliselt on müüdavad rattad ainult pritsme- ja tolmukindlad ning liigne vesi võib kahjustada ratta laagreid ja elektroonikat. Veekindluse tekitamiseks oleks mõistlik kõik elektrilised ühenduskohad üle pintseldada dielektrilise määrdega. See on veekindel aine, mida kasutatakse elektriühenduste kaitsmiseks korrosiooni ja mustuse eest. Lisaks võiks elektritõuksi akule ümber paigaldada veekindla koti, et viia elektrihäirete risk miinimumini. Dielektrilist määret saab osta mitmest veebist või elektroonikaga tegelevast poest, tuubi hind jääb samuti alla paarikümne euro.
«Kui aga tõukeratas või elektritõuks jätta sügisel terveks päevaks tänavale omanikku ootama, siis on mõistlik talle peale tõmmata ratastele mõeldud vihmakate, et suurem sadu ei pääseks rattale liiga tegema,» kommenteeris Drižiruk. «Lisaks soovitan kergliikuritega tihedasti liiklejatel sõlmida CityCombo kindlustuse, et kaitsta end kulude vastu, mis võivad sõites tekkida endale, sõiduriistale või kolmandatele isikutele.»