Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

UURING Just nii suur osa rahvast ostab alati Eesti toitu

Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Shutterstock

Norstat viis septembris läbi uuringu, kust selgus, et 40 protsendi vastajate jaoks on toidukaupade päritolumaa oluline, kuid üksnes 19 protsenti eelistab alati osta Eesti päritolu toidutooteid. 22 protsenti vastajatest märkis, et nad on hakanud Eesti toitu vähem ostma.

Norstati korraldatud uuring näitas, et üksnes 19 protsenti vastajatest eelistab alati osta Eesti päritolu toidukaupa. 38 protsenti  vastajatest eelistab eestimaiseid toidutooteid siis, kui hind on sama või veidi kallim kui välismaistel toodetel, 19 protsenti  siis, kui hind on importtoodetest odavam ning 4 protsenti  eelistab eestimaiseid tooteid kindlate kategooriate puhul.

Toidu päritolu jälgib 78 protsenti vastajatest, kellest 30 protsenti teeb seda enamasti ning 10 protsenti alati. 22 protsenti vastajatest mainis, et nad on hakanud Eesti päritolu toidukaupa vähem ostma, samal ajal kui sagedamini on kodumaist toitu hakanud ostma 9 protsenti vastajatest.

«Juba praegu moodustavad üle poole meie kauplustes müüdavast toidukaubast Eesti päritolu tooted. Tegutseme aktiivselt, et seda osakaalu suurendada ning pakkuda veelgi paremat Eesti toidu valikut. Näeme, et inimesed ostavad varasemast vähem Eesti toitu, sest inflatsioon on olnud kõrge ja samuti on tõusnud käibemaks. Inimestel on vähem raha toidu ostmiseks ja nad püüavad leida odavamaid valikuid. Seetõttu otsime pidevalt mooduseid, kuidas Eesti inimestele Eesti toitu siiski taskukohasena hoida,» sõnas Prisma sortimendi- ja hankedirektor Kaimo Niitaru.

«Septembri keskel palusime klientidel hääletada oma lemmiktoodete poolt, mida nad sooviksid oktoobris Prisma kampaaniapakkumistes näha. Mul on hea meel, et enamik klientide lemmiktooteid on Eesti päritolu,» lisas Niitaru.

Vastavalt klientide antud häältele on oktoobris kampaaniahind järgmistel Eesti päritolu toodetel:

  • Rakvere kodune 600g hakkliha
  • Alma 1,5-liitrine täispiim
  • Alma Kreeka jogurt
  • Leiburi mitmeviljaröst
  • Jassi seemneleib
  • Uvic pelmeenid

Esmatarbekaupadest toodi enim välja Mayeri pesugeeli nii Sensitive kui ka Colour varianti, mis saavad samuti kampaaniahinnad.

Norstat Eesti poolt korraldatud uuring leidis aset ajavahemikul 10.–22.09.2024 ning selles osales 700 vastajat vanuses 20-60 aastat Harju-, Tartu-, Rapla- ja Ida-Virumaalt.

Tagasi üles