Kantar Emori värskest kinnisvarauuringust selgub, et uue kodu ostmisel mängivad asukoha ja hoone valimisel suurimat rolli ühistranspordiühendus ja taristu, vähene müratase ning konkreetne piirkond. Kohe neljandana järgneb hoone energiatõhusus.
KANTAR EMOR ⟩ Uue kodu valikul muutub järjest olulisemaks just see
Võrreldes eelmise aastaga on hea transpordiühendus ning vähene müratase muutunud veelgi olulisemaks. Inimeste jaoks, kes plaanivad lähiajal soetada korteri Tallinnas või linna lähiümbruses mõnes uusarenduses, on konkreetse korteri valikul lisaks ostuhinnale olulised ka korteri planeering, madalad püsikulud ja parkimisvõimalused.
«Inimesed otsivad kodu, kus oleks mugav ja soodne elada ning mis oleks lihtsalt ligipääsetav,» kommenteeris Kantar Emori uuringuspetsialist Anastassia Lesment.
Atraktiivseimateks piirkondadeks on sarnaselt eelmisele aastale Tallinna kesklinn ja Põhja-Tallinn, neile järgnevad Kristiine ja Pirita linnaosad.
«Pirita on kogumas populaarsust nende kinnisvaraostu kaalujate seas, kellel on suurem eelarve. Kesklinnast huvituvad paljud kinnisvaraostu planeerijad sõltumata eelarvest,» lisas Lesment. Huvi Tallinna lähivaldades kinnisvara soetamise vastu püsib eelmise aastaga samal tasemel. Kõige populaarsemad on jätkuvalt kolmetoalised korterid, aga ka kahe- ja nelja-toalised on hinnas, samas on teatud huvi ka ühe- ja viietoaliste korterite vastu. Inimesed on kindlad oma korterisuuruse eelistustes, samas kortermaja suuruse suhtes on nad paindlikumalt meelestatud.
Iga kolmas kinnisvaraostu planeerija otsib endale uut kodu elamispinna suurendamiseks, iga viies soovib esimest päris oma kodu. Lisaks on arvestatav hulk neid, kes aitavad luua pesa oma lastel või soovivad endale soetada väiksemat ja ökonoomsemat eluaset.
Tuntuima kinnisvaraarendaja tiitlit hoiab uut korterit osta soovivate või selle hiljuti ostnute seas Merko, mida oskab spontaanselt nimetada kaks vastajat kolmest. Inimestele on väga tuttavad brändid ka Endover, YIT Eesti, Liven, Bonava ja Arco Vara.
Kõige mainekamateks kinnisvaraarendajateks peetakse Livenit ja Merkot, kelle vahel käib juba aastaid tihe võistlus esikoha pärast – sel korral jäi peale Liven. Merko juhib kindlalt pingerida tunnetatud edukuses. Merkot seostavad vastajad selliste maineomadustega nagu usaldusäärne ja kvaliteetne, samuti peetakse nende arenduste asukohti heaks. Liven edestab kõiki konkurente arenduste atraktiivsusega ning üldise suhtumisega brändi.
«Uue kodu loomine on inimestele isiklik ja oluline ning sageli ka pikaajaline teekond,» rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur. Tema sõnul on koduotsijatele oluline mitte pelgalt korteriost, vaid sellega kaasas käivad teenused ja kliendikogemus tervikuna. Klientide tagasisidest tulenevalt paneb Liven järjest suuremat rõhku õuelahendustele ja vaba aja veetmisele, majadesse lisatakse ühisruume ning tänavu avati ka disainsalong. «Meil on väga hea meel, et kõik see peegeldub ka koduostjate hinnangutes ja Liveni maines,» lisas Laur.
Kolmanda koha mainekuse edetabelis kindlustas sel aastal YIT Eesti, järgnevad Kaamos, Nordecon ja Invego.
Kantar Emori kinnisvarabrändide uuringusse oli kaasatud 25 kinnisvaraarendaja brändi. Uuringus kaardistati Tallinnasse või selle lähiümbruse uusarendustesse kinnisvara osta plaanivate elanike vajadusi, samuti hiljuti sinna kinnisvara ostnud inimeste kogemusi. Uuringus osales 440 inimest. Veebiküsitlus toimus septembri- ning oktoobrikuus.