Kui kodus lükatakse lund näiteks raideri ette kinnitatud lumesahaga, siis selle masina mootoris tasub talvel kasutada nendesse tingimustesse sobivamat mootoriõli. «Talvel peaks nendes kasutama talvist mootoriõli, mis on väiksema viskoossusega kui suvised õlid – need oleksid külmakraadides kasutamiseks liiga paksud,» selgitab Smitt.
Eraldi juhtum on akutoitel seadme kasutamine ja hoiustamine talvel. «Kerge väikese lume koristamiseks kasutavad päris paljud akutoitel lehepuhureid. Akutoodete puhul tasub teada, et mida madalamad on temperatuurid, seda lühem on nende tööaeg, sest liitiumioonaku tühjeneb külmas kiiremini. Täislaetud ja soojast võetud akuga tohib töötada kuni kümne külmakraadiga. Sellise külma puhul on oluline laadida akut plusskraadide juures ning panna täislaetud aku seadme külge samuti plusskraadidel ruumis,» rõhutab spetsialist ning lisab, et akutoodete puhul peab jälgima, et see üle ei tühjeneks ning akusid tuleb hoiustada ja laadida ainult plusskraadide juures.
Lumepuhurite omanikel tasub teada veel seda, et nende masinate lumefrees on kinnitatud võlli külge spetsiaalsete kaitsepoltidega. «Kui need katki lähevad, siis ei tohi asemele panna tavalist tugevat polti, sest see võib kahjustada korpust ja reduktoreid. Sellisel juhul tasub osta varuosadena pakutavad kaitsepoldid, mis turvavad lumepuhuri mehhanismi ülekoormuste eest,» räägib spetsialist ning lisab, et remonditöödega tasub masin viia teenindusse, kui endal piisavaid oskusi või tööriistasid ei ole.
Smiti sõnul on oluline teha iga uue seadme ostmisel selgeks, millistes tingimustes sellega tohib töötada, millistes tingimustes seda hoiustada ning käia sellega heaperemehelikult ringi. «Kehtib üldlevinud põhimõte: mida paremini oma masinat puhastad ja hooldad, seda kauem see kestab,» räägib järelhoolduse spetsialist.