Päevatoimetaja:
Kristina Kostap
Saada vihje

OLE VALVAS Levinud viga lumepuhuri kasutamisel võib sulle kalliks maksma minna

Copy
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Shutterstock

Esimese lumega tuuakse masinate hooldustöökodadesse lumepuhureid, mis uue talve saabudes enam ei käivitu. Levinud põhjus on niiskuse sattumine mootorisse, kui lumest puhastamata masin pikemaks ajaks lihtsalt seisma jätta. Lumepuhureid ja ka teisi lumekoristusmasinaid peaks pärast kasutamist puhastama ning hoiustama kuivas kohas, soovitab Husqvarna järelhoolduse spetsialist Aivo Smitt.

Viimased talved on olnud lumerohked ning lumepuhureid ostetakse kodudesse üha sagedamini. Kalli masina soetamisel tasub arvestada, et mida paremini seda puhastada ja hooldada, seda kauem see kestab.

«Pikemalt seisma jäetud lumiste masinatega võib juhtuda mitu kehva stsenaariumi. Esiteks võib sulanud lumi ja niiskus pääseda aja jooksul mootorisse, täpsemalt karburaatorisse, ning põhjustada seal detailide oksüdeerumist või midagi ära ummistada. Töökodadesse jõuab tihti just selliseid lumepuhureid, mille karburaator vajab tööle hakkamiseks korralikku puhastust või isegi välja vahetamist,» kommenteerib Smitt.

Lisaks niiskuse karburaatorisse sattumisele on teine probleem see, kui sulanud ja veeks muutunud lumi külmakraadidega masinas jäätub. «Jäätumise tagajärjel võib tekkida masinas mingi vigastus, näiteks rihmad lähevad katki. Nende probleemide vältimiseks on vaja pärast seadme kasutamist puhastada lumest lumerootor ja väljaviskeavad, et seal midagi kinni ei jäätuks, kui masin pikalt külmas seisab. Puhastamiseks saab kasutada lihtsalt harja või puhuda suruõhuga lumi ära, see võtab ainult mõned minutid, kuid hoiab masina töökorras,» räägib järelhoolduse spetsialist ning lisab, et kui masin on kenasti puhastatud, siis ei ole vaja seda hoiustada plusskraadide juures, kuivast ruumist piisab küll.

Samuti tasub kõikidel bensiinimootoriga masinatel vahetada regulaarselt mootoriõli ning kütust. «Ka vana kütus võib masinale halba teha. Alati on soovitus kasutada võimalikult värsket kütust. Üldiselt tähendab see mitte vanemat kui ühe kuu vanust. Tööhooaja lõpus tuleb aga kütusepaak ja karburaator täiesti tühjaks teha, et kütus ei hakkaks aurustuma ja niiskuse tõttu omadusi muutma,» soovitab Smitt.

Kui kodus lükatakse lund näiteks raideri ette kinnitatud lumesahaga, siis selle masina mootoris tasub talvel kasutada nendesse tingimustesse sobivamat mootoriõli. «Talvel peaks nendes kasutama talvist mootoriõli, mis on väiksema viskoossusega kui suvised õlid – need oleksid külmakraadides kasutamiseks liiga paksud,» selgitab Smitt.

Eraldi juhtum on akutoitel seadme kasutamine ja hoiustamine talvel. «Kerge väikese lume koristamiseks kasutavad päris paljud akutoitel lehepuhureid. Akutoodete puhul tasub teada, et mida madalamad on temperatuurid, seda lühem on nende tööaeg, sest liitiumioonaku tühjeneb külmas kiiremini. Täislaetud ja soojast võetud akuga tohib töötada kuni kümne külmakraadiga. Sellise külma puhul on oluline laadida akut plusskraadide juures ning panna täislaetud aku seadme külge samuti plusskraadidel ruumis,» rõhutab spetsialist ning lisab, et akutoodete puhul peab jälgima, et see üle ei tühjeneks ning akusid tuleb hoiustada ja laadida ainult plusskraadide juures.

Lumepuhurite omanikel tasub teada veel seda, et nende masinate lumefrees on kinnitatud võlli külge spetsiaalsete kaitsepoltidega. «Kui need katki lähevad, siis ei tohi asemele panna tavalist tugevat polti, sest see võib kahjustada korpust ja reduktoreid. Sellisel juhul tasub osta varuosadena pakutavad kaitsepoldid, mis turvavad lumepuhuri mehhanismi ülekoormuste eest,» räägib spetsialist ning lisab, et remonditöödega tasub masin viia teenindusse, kui endal piisavaid oskusi või tööriistasid ei ole.

Smiti sõnul on oluline teha iga uue seadme ostmisel selgeks, millistes tingimustes sellega tohib töötada, millistes tingimustes seda hoiustada ning käia sellega heaperemehelikult ringi. «Kehtib üldlevinud põhimõte: mida paremini oma masinat puhastad ja hooldad, seda kauem see kestab,» räägib järelhoolduse spetsialist.

Tagasi üles