«Kliimamuutused ja kasvav nõudlus keskkonnasõbralikumate valikute järele avaldavad tootjatele täna tõsist survet ning samal ajal otsivad tarbijad tasakaalu madala hinna ja kõrgema kvaliteedi ning eetiliste standardite vahel,» võtab tänase olukorra kokku Lidl Eesti vastutustundliku ettevõtluse konsultant Liis Kiviloo.
Tänase odavaima, ligikaudu 1,50-eurose hinnaga võrreldes oleks Eesti tarbijad munakarbi eest valmis küll vajadusel rohkem maksma, kuid näiteks kuni kahekordset hinnatõusu oleks valmis kinni maksma vaid kaks protsenti vastanutest, samal ajal kui enam kui kaks kolmandikku vastanutest ei ole kümne M/L suuruses muna eest valmis maksma üle kahe euro.
«Kuigi paljud tarbijad eelistavad puurivabade kanade mune, tekitab just nende endi seatud hinnapiir tootele siin tõsise vastuolu,» nendib Kiviloo uuringu tulemusi kommenteerides ning lisab, et nii ongi täna oluline keskenduda taskukohasemate lahenduste väljatöötamisele ning leida viise toetada tootjaid, et puurivabade kanade munad oleksid tarbijale jõukohase hinnaga.
Lidl Eesti vastutustundliku ettevõtluse konsultandi sõnul on ettevõte teinud olulisi samme jätkusuutlikkuse suunas. «Oleme seadnud prioriteediks pakkuda 2025. majandusaasta lõpuks oma kauplustes oma kaubamärgiga toodete puhul ainult puurivabade või vabapidamisel kanade mune,» rääkis Kiviloo, rõhutades, et üleminek puurivabade kanade munade sortimendile on vältimatu. Ta lisas, et eesmärgi saavutamine sõltub suuresti munade kättesaadavusest Eesti turul.
Lidl Eesti tellimusel küsitles Norstat 2025. aasta jaanuaris üle kogu Eesti 1000 inimest vanuses 18–74.