Päevatoimetaja:
Kristina Kostap
Saada vihje

UURING Eestlased peavad kanamunade puhul kõige olulisemaks just seda (1)

Copy
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Shutterstock

Kanamunade puhul peab 86 protsenti Eesti tarbijatest väga oluliseks või oluliseks nende hinda, veidi alla poole vastanutest jälgib ka munade päritolu ja kanade heaolu, selgub Norstati jaanuaris korraldatud küsitlusest. Nii globaalselt kui ka Eestis muudab ennekõike munade kättesaadavus üha aktuaalsemaks arutelud tootmiskulude, loomade heaolu ja jätkusuutlikkuse üle.

«Kliimamuutused ja kasvav nõudlus keskkonnasõbralikumate valikute järele avaldavad tootjatele täna tõsist survet ning samal ajal otsivad tarbijad tasakaalu madala hinna ja kõrgema kvaliteedi ning eetiliste standardite vahel,» võtab tänase olukorra kokku Lidl Eesti vastutustundliku ettevõtluse konsultant Liis Kiviloo.

Tänase odavaima, ligikaudu 1,50-eurose hinnaga võrreldes oleks Eesti tarbijad munakarbi eest valmis küll vajadusel rohkem maksma, kuid näiteks kuni kahekordset hinnatõusu oleks valmis kinni maksma vaid kaks protsenti vastanutest, samal ajal kui enam kui kaks kolmandikku vastanutest ei ole kümne M/L suuruses muna eest valmis maksma üle kahe euro.

«Kuigi paljud tarbijad eelistavad puurivabade kanade mune, tekitab just nende endi seatud hinnapiir tootele siin tõsise vastuolu,» nendib Kiviloo uuringu tulemusi kommenteerides ning lisab, et nii ongi täna oluline keskenduda taskukohasemate lahenduste väljatöötamisele ning leida viise toetada tootjaid, et puurivabade kanade munad oleksid tarbijale jõukohase hinnaga.

Lidl Eesti vastutustundliku ettevõtluse konsultandi sõnul on ettevõte teinud olulisi samme jätkusuutlikkuse suunas. «Oleme seadnud prioriteediks pakkuda 2025. majandusaasta lõpuks oma kauplustes oma kaubamärgiga toodete puhul ainult puurivabade või vabapidamisel kanade mune,» rääkis Kiviloo, rõhutades, et üleminek puurivabade kanade munade sortimendile on vältimatu. Ta lisas, et eesmärgi saavutamine sõltub suuresti munade kättesaadavusest Eesti turul.

Lidl Eesti tellimusel küsitles Norstat 2025. aasta jaanuaris üle kogu Eesti 1000 inimest vanuses 18–74.

Tagasi üles