:format(webp)/nginx/o/2025/03/04/16694403t1h0193.jpg)
Eestis tuntud Oilio kaubamärki omav toiduõlitootja EBM Grupp AS sõlmis pärast osalemist Aasia juhtival toidu- ja joogisektori messil Foodex oma esimese lepingu Jaapanis, millega jõuavad nende tooted müügile Watahani poeketis.
Eestis tuntud Oilio kaubamärki omav toiduõlitootja EBM Grupp AS sõlmis pärast osalemist Aasia juhtival toidu- ja joogisektori messil Foodex oma esimese lepingu Jaapanis, millega jõuavad nende tooted müügile Watahani poeketis.
EBM Grupile kuulub koguni 13 erinevat toiduõli kaubamärki, millest tuntuimad Oilio ja Ovilo leiab pea iga Eesti toidupoe riiulilt. Nüüd on saadud jalg ukse vahele ka Jaapanis. «Jaapani leping on meile oluline samm, järgmisena vaatame aktiivselt ka Lähis-Ida ja Kagu-Aasia regiooni, näiteks Lõuna-Korea ja Singapuri poole,» ütles EBM Grupi ekspordi projektijuht Valeria Belikova.
Jaapanis diilini jõudmiseni viis EBM Grupi osalemine sealsel toidumessil Foodex, kus käidi koostöös Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutusega (EIS). «Esimesel korral, mil me messil osalesime, keskendusime eelkõige turu tundmaõppimisele, kontaktide loomisele ja klientide tagasiside kogumisele. See aitas meil paremini mõista Jaapani tarbijate ootusi ja kohandada oma tooteid vastavalt nende eelistustele,» selgitas Belikova.
Tema sõnul suudeti teisel osalemisel potentsiaalsete partneritega juba edukamalt suhelda, mis viis lõpuks ka lepingu sõlmimiseni. «Esimene konteiner meie toodetega on Jaapani poole teele pandud ja nüüd vaatame, kuidas neil müük edenema hakkab. See leping on meile oluline samm ja loob eeldused pikaajaliseks koostööks,» sõnas projektijuht.
Järgmisel nädalal sõidab EBM Grupp koos EISiga oma kolmandale Foodexile. «Seekord keskendume eelkõige kõrgkvaliteetsetele toiduõlidele, mis vastavad Jaapani turu nõudmistele – näiteks rapsiõli ja päevalilleõli. Valisime need tooted, kuna näeme neile Aasia turul kasvavat nõudlust ja Jaapani tarbijad hindavad kvaliteeti, läbipaistvat päritolu ning toote tervislikkust,» märkis Valeria Belikova.
Ta jätkas: «Meie eesmärk on sel korral tugevdada oma kohalolekut Jaapanis – leida uusi usaldusväärseid edasimüüjaid ja jaemüügipartnereid ning pakkuda omamärgitoote lahendusi Jaapani brändidele.»
EBM Grupi ekspordijuhi sõnul on kõige olulisem õppetund Jaapani turule sisenemisel kindlasti kannatlikkus ja järjepidevus. «Jaapani ärikultuur põhineb usaldusel ja pikaajalistel suhetel, mistõttu ei pruugi tulemused tulla kiiresti. Oluline on investeerida suhete loomisesse ja usalduse võitmisse. Samuti on väga tähtis kohandada oma tooteid vastavalt kohalikele nõuetele ja tarbijate ootustele, olgu see siis pakend, maitse või sertifikaadid,» ütles Belikova.
Tema sõnul peaksid Eesti ettevõtted messidel Eesti ühisstendis osalema, sest see tagab suurema nähtavuse, annab koostöövõimalused teiste Eesti eksportööridega ning riiklik tugi loob usaldusväärsema kuvandi kohalike ostjate silmis.
Tänavu juba 50. aastapäeva tähistav rahvusvaheline toidu- ja joogimess Foodex toimub 11.-14. märtsini Jaapanis Tokyos. Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus viib Eesti ühisstendile järgmised ettevõtted: Põhjala Brewery, EBM Grupp AS, Balsnack International Holding, Saku Õlletehas, Artisan Honey, City Cider, Astelpaju Eksport, Premium Brands, Revala, Junimperium Distillery ja A. Le Coq.