Kontorite puhastus on mõistlik usaldada oma ala spetsialistide kätte. Oskuslikuks koristamiseks võib jääda vajaka teadmistest ja tarvikutest, aga ka ajast ja soovist ise sellega tegeleda. Anname soovitusi, kuidas hinnata puhastusteenuse kvaliteeti ja kuidas ka ise puhta töökeskkonna hoidmisele kaasa aidata.
Koristuse kvaliteedi igapäevane hindamine
Ruumi astudes jälgige esmalt põrandate seisukorda: kas pinnad on puhtad ja koristusaine või musta vee kihtideta. Valesti puhastatud roostevabad pinnad, koristusjälgedega klaaspinnad ja setted sanitaartehnikal viitavad puudulikule koristamisele. Vähe tähelepanu pööratakse sageli puutepindadele, näiteks uste servadele, lingi ümbrustele ja kontoritoolide selja- ja käetugedele. Asjatundjate hinnangul on üle 90% seebi- ja paberidosaatorite puutepindadest mustad.
Professionaalne heakorraettevõte töötab koostöös kliendiga välja just kliendi vajadustest lähtuva koristuskontseptsiooni, pakkudes teenust läbimõeldult ja keskkonnasäästlikult. Stellis peame oluliseks pidevat töötajate koolitamist ning pakume juba kolmandat aastat valdkonna koolitusi ka väljaspool ettevõtet läbi Stell koolitus- ja kompetentsikeskuse.
Puhastuskontseptsiooni koostamisel tuleb arvesse võtta ruumide interjööri, sealhulgas põrandakattematerjale, mööblit ja klaaspindu. Valede koristusainete ja -tarvikute kasutamine võib puhastatavaid pindu jäädavalt kahjustada, aine üle doseerimine pikema aja jooksul võib olla ohtlik inimeste tervisele.Foto: OCCO
Koristussagedus mõjutab otseselt siseõhu kvaliteeti
Koristussagedus sõltub ruumide ja pinnakattematerjalide eripärast, möbleeritusest ning kasutamissagedusest. Jätkusuutlik ei ole koristada liiga sageli ega liiga harva. Kontori üldpindade nagu köögi, kohvinurga, tualett- ja pesuruumi ning koridori, kuid ka klienditeenindusala koristussagedus peaks olema kindlasti tihedam kui kabinettide ja nõupidamisruumide oma.
Büroodes üha enam kasutusel olevad vaipkatted ja tekstiilist vaheseinad suurendavad hubasuse ja heliisolatsiooni kõrval ruumis ka tolmu kontsentratsiooni ja allergiate teket. Seega on oluline vaipkatteid tolmuimejaga korralikult puhastada. Soovitame vähemalt kord aastas teha suurpuhastust – akende ja klaaspindade pesu, tolmude eemaldamine kõrgematelt pindadelt jne. Norra uuring näitab, et regulaarselt tolmust puhastatud kontorites haigestub töötajaid kuni 40% vähem.
Stell pakub koristusauditi teenust ja konsultatsioone, mille eesmärk on aidata ettevõtetel määratleda sobiv koristussagedus, vajalikud koristustarvikud ja nende kasutuskohad. Ettevõte saab selge ettekujutuse, millist koristusmeetodit kasutada vastavalt mustusele ja pinnakattele. Soovi korral pakume ka ruumipõhist lähenemist. Tulemuseks on terviklik ja efektiivne puhastuskontseptsioon, mis tagab puhtama töökeskkonna ja kuluefektiivsema koristamise. Vaata lähemalt meie kodulehelt https://stellkoolitused.ee/konsultatsioonid/
Sorteerimisjaamad kontoris säästavad keskkonda, vähendavad kulusid ja lihtsustavad koristustööd.Foto: Stell Eesti AS
Puhta töökeskkonna loomisele saab kaasa aidata iga töötaja:
Igaüks võiks oma töökoha ja selle ümbruse hoida võimalikult vabana isiklikest asjadest, tõsta põrandalt vähemalt aeg-ajalt üles töökingade rivi, köita kokku juhtmete puntrad ja tagada ligipääs ka aknalaudadele. Ikka selleks, et puhastusteenindajal oleks võimalus pindadelt maksimaalset tolmu kätte saada ja teil oleks puhtama siseõhuga töökoht.
Iga töötaja võiks ise viia oma nõud kööginurka või nõudepesumasinasse, mis annab võimaluse teha väike paus ja silmi puhata.
Positiivselt mõjub ka kontorite üleminek prügi sorteerimisele. Kaotades töölaudade all olevad prügikorvid ning paigaldades jäätmete sorteerimisjaamad koridoridesse ja köökidesse aitate vähendada ökoloogilist jalajälge, annate töötajale võimaluse end sirutada, hoiate kokku prügikotikulu ja lihtsustate puhastusteenindaja tööd.
Teadlik puhastamine on oluline, et luua turvaline, ohutu, keskkonnasõbralik töökeskkond nii töötajatele kui ka klientidele ning tagada kinnisvara pikaajaline säilimine.