Päevatoimetaja:
Kristina Kostap
Saada vihje

KÕVA SÕNA Eesti auhinnatud käsitöödžinn murdis Jaapani turule

Junimperium messil.
Junimperium messil. Foto: Erakogu

Eesti auhinnatud käsitöödžinnivabrik Junimperium astus kindla sammuga Aasia turule, saates vaid kuu pärast osalemist mainekal Tokyo Foodexi messil esimese tellimuse Jaapanisse.

Junimperium oli varem käinud iseseisvalt messidel nii Londonis kui Berliinis, ent Tokyosse mindi esmakordselt koos Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutusega (EIS). «Jaapan tundus meile põnev turg, kus käsitöödžinni turg on alles kasvamas, ja seetõttu tundus messile minek hea võimalusena ka Aasia turul oma tooteid testida,» ütles Junimperiumi juhatuse liige ja tegevjuht Priit Põldmäe.

Messile läks džinnivabrik kogu tootevalikuga, kuid erilist tähelepanu pöörati Jaapani maitse-eelistustele. «Panime rõhku Jaapani populaarsematele maitsetele – kirsi- ja ploomilistele –, aga popimad olid hoopis jaapanlaste jaoks uudsemad maitsed nagu rabarber ja pohl,» naeris Põldmäe.

Menukaks osutusid World Gin Awardsil 2021. aastal maailma parima džinni tiitli võitnud Junimperiumi Sloe ja 2023. aastal sama tunnustuse pälvinud Navy Strength džinn.

Junimperiumi käsitöödžinn.
Junimperiumi käsitöödžinn. Foto: Erakogu

«Üldiselt võlus maitsjaid meie toodete puhas selge maitse ja äratuntavalt tugev kadaka aroom,» meenutas Põldmäe. Eriline kiitus saadi Tokyo suurima džinnivalikuga (üle 1000 erineva joogi) baari omanikult, kes mekkis ettevõtte spetsiaalselt nende enda džinni jaoks loodud toonikut. «​Parim, mis ta kunagi proovinud. Ja need on tema enda sõnad,» ütles Põldmäe.

Tokyos toimunud populaarsel toidu- ja joogimessil Foodex osales Junimperium Eesti ühisstendi koosseisus ning see osutus igati toetavaks lahenduseks.

«Ühisstendil osalemisel on omad plussid – võimalik kulusid kokku hoida ja saada varasematelt osalejatelt väärtuslikku kogemusinfot ja nõuandeid,» tõdes Põldmäe, et üksi käies tuleb tihti jalgratast leiutada.

«Me ei ole varasemalt palju EISi abile lootnud ja oleme proovinud ise hakkama saada, kuid see viimane kogemus oli küll väga positiivne,» nentis Junimperiumi tegevjuht. «Oleme juba saanud abi erinevate huviliste taustakontrolliks ja nüüd ka julgemad taotlema vahendeid ekspordi tarbeks vajaliku tootmise optimeerimiseks ja võimekuse tõstmiseks,» lisas ta.

Jaapanist leiti mitmeid koostööhuvilisi ja juba on sinna saadetud ka esimene tellimus.

«Esimene partii suundub peamiselt tutvustuseks ning läheb ühele ettevõtjale, kes on varemgi Eesti tootjatega koostööd teinud, ning ühele Tokyo džinnibaare ühendavale ettevõttele. Tellija hinnangul mängis valiku tegemisel olulist rolli Junimperiumi rahvusvaheline tunnustus – auhinnatud džinnid olidki fookuses,» märkis Põldmäe.

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse Jaapani turu projektijuhi Tsubasa Yoshito sõnul on Jaapan suur turg, kuid sugugi mitte lihtne. Hinnakonkurents on äge ja müügieduks ei piisa pelgalt sellest, et kaup on imporditud. Kui varem oli Jaapan džinni osas puhtalt importija rollis, siis nüüd ekspordib riik ka oma kaubamärke – mängu on tulnud näiteks suured tegijad nagu Suntory.

«Eesti ettevõtetel on siin edu saavutamiseks vaja tugevat unikaalset müügiargumenti, maailmatasemel kvaliteeti ja selget turustrateegiat. Junimperiumi eristumiseks polnud oluline ainult nende boks Foodexi messil, vaid ka hilisem tegevus – külastati kohalikke baare ja alkoholitootjaid ning õpiti kohapeal turgu tundma. Selline pühendumus tasub end ära,» kinnitas Yoshito.

Kommentaarid

Märksõnad

Tagasi üles