:format(webp)/nginx/o/2025/06/19/16934615t1hdd2e.jpg)
Kantar Emori mais korraldatud uuringust selgus, et neljandat aastat järjest hindavad Eesti tarbijad kõige meeldivamaks toidubrändiks maiustustetootjat Kalev, millele järgneb lihabränd Maks&Moorits. Kolmandale kohale kerkis viimastel aastatel edetabelis tõusujoones rühkinud, esmajoones kohukeste põhjal tuntud Läti bränd Kārums.
Kārumsile jääb napilt alla kohalik piimatootja Alma (mullune kolmas). Esiviisiku lõpetab pikkade traditsioonidega lihabränd Rakvere, mis aasta varasemaga võrreldes tõusis edetabelis koha võrra.
Tooterühmade lõikes leiab veerandsaja meeldivaima toidubrändi hulgast enim piimabrände, järgnevad liha- ning teraviljatoodete brändid. «Kuigi liidrid on juba mitu aastat püsinud muutumatuna, on omavaheline konkurents nii üldise meeldivuse kui ka liidripositsiooni pärast kitsamates sihtrühmades, nt nooremate ja vanemate tarbijate seas, tihenemas,» kommenteeris Kantar Emori uuringuekspert Katrin Männaste.
Noorte seas on maiustuste, snäkkide ja jookide kaubamärgid endiselt kõrgelt hinnatud, 50-aastased ja vanemad tarbijad valivad meeldivateks valdavalt põhitoiduainete brände. Soo lõikes tõusevad meeste jaoks naistega võrreldes kõrgemale kohale joogid, naiste lemmikute hulgast võib leida enam piimatoodete kaubamärke. Mitte-eestlaste esimese veerandsaja lemmiktoidubrändi seas on keskmisest enam rahvusvahelisi brände, samas eestlaste lemmikute sekka jõudsid sagedamini veidi väiksema turumahuga kohalikud tegijad, nt Nopri, Rõngu Pagar, Matsimoka.
Katrin Männaste sõnul kalduvad Eesti inimesed enamasti eelistama kohaliku taustaga, siinsele turule suunatud brände. «Esikümnes on paaril viimasel aastal erandiks juba mainitud Kārums, pikemalt on seal püsinud maiustusi- ning pagaritooteid pakkuv Soome päritolu Fazer,» rääkis Männaste.