Eesti inimene otsib aina enam erilisi lahendusi ja vaatab hea meelega kodumaise disaini poole, nentis Kaubamaja turundusdirektor Britta Ratas.
Teadlik tarbija ootab Eesti disainilt erilisi lahendusi
Tallinna Kaubamaja avas kodumaailmas Eesti disainerite sisustustoodetega pop-up poe, kus esindatud Talken Disain (kasevineerist tooted), Oot-Oot Stuudio (pehme mööbel), Valhalla Factory (sisekujunduse aksessuaarid), Prints by TM, Radis (vineerist mööbel), 4ROOM (valgustid), Nuf-Nuf (tooted lemmikloomadele), Jaanus Orgusaar, Kesselhaus (mööbel), Narma (vaibad). Hetkel on Ratase sõnul kõige rohkem huvi tuntud Radise ja Oot-Oot mööbli ning Narma vaipade vastu.
Hinnas ka välismaal
Ka Eesti Disaini Majja astuvad kohalikku disaini kaema ühtviisi julgelt sisse nii kohalikud trenditeadlikud kunded kui ka turistid, kinnitas Eesti Disaini maja juht Kirke Tatar. «Suvel võib julgelt öelda, et 60 protsenti sisseostudest teeb Eestist külastav välismaalane. Talvel on jälle vastupidi, siis läheb enamik kaupa kohalikule,» nendib ta. Eesti disainist peab välismaalane Tatari sõnul väga lugu. «Turistidele meeldivad väga naturaalsest tekstiilist, nahast või puidust valmistatud sisustusaksessuaarid. Hinnatakse toote ja materjali kvaliteetsust, minimalistlikku stiili, väikest tiraaži, mis teeb toote ostja jaoks ainulaadseks, ja loomulikult Euroopas käsitööna valmistatud tehnikat. Aasia masstoodang on disainiteadliku inimese jaoks kindlasti out. Meie disaini suurenevat populaarsust kinnitab ka asjaolu, et saadame üha enam kaupa ka e-poe kaudu riigist välja – nii rändab Eesti disain Šveitsi, USAsse, Taani, Suurbritanniasse ja mujale. Ka viimastel messidel Londonis ja Milanos on Eesti disainerite toodangule saanud osaks väga soe vastuvõtt.»