Üha enam tekib juhuseid, kus miniatuure ja nukumööblit pakkuvad veebiettevõtted saavad kliendile kauba saatmise järel raevuka tagasiside: see ei kõlba ju inimesele kasutamiseks.
Kliendid ostavad veebipoest nukumööblit pärismööbli pähe
Peamiselt on sääraste tehingute ja nende tagajärgedega kimpus veebikaubamaja Amazon ja sealsed miniatuuride müüjad. Inimesed ostavad endale kokku imetillukesi laudu, toole, diivaneid ja muid sisustuskaupu süvenemata sellesse, et tegu pole täismõõduliste esemetega, kirjutab HouseBeautiful. Sääraste rutakate tehingute põhjuseks on hind: kui ostja näeb, et lastelaua ja -toolide komplekt maksab kõigest 11 eurot, ei hakka ta enam süvenema, kas see mõõtmetelt talle sobib või ei. «Enda meelest tabasin elu parima pakkumise. Olin rõõmus, et saan oma lapselapsele väikese laua ja tooli, et ta saaks segamatult joonistada. Olin valmis selleks, et ehk pole esemete kvaliteet sellise hinna puhul kuigi kõrge, aga mitte selleks, kui väikesed need tegelikult on. Siit moraal: loe alati toote täpset kirjeldust,» kirjutab üks vanaema pakkumise tagasisides.
Tagasiside müüjale on sellistel puhkudel muidugi reeglina palju raevukam: nõutakse tagasi raha ja süüdistatakse kaupmeest kliendi eksitamises. «Väga-väga eksitav pakkumine! Väga! Maksin kopsaka saatmiskulu, et hea hinnaga mööblit saada. Olen pettunud ja nõuan raha tagasi!!!» kirjutab üks neist. Tegelikult aga on vastav märge ja müüdava kauba mõõdud miniatuuride juures alati olemas.
Samasuguseid miniatuure ja nukumööblit on müügil ka kodumaises oksjonikeskkonnas osta.ee. Keskkonna turundusspetsialist Kadri Raig ütleb, et neil õnneks sääraste tehingujärgsete kaebustega kokkupuuteid olnud pole, küll aga tegutses keskkonnas mõned aastad tagasi müüja, kes pidi tõepoolest tihti jagama selgitusi, et tegu pole täismõõduliste esemetega. «Temale esitati küll korduvalt küsimusi näiteks transpordi kohta, sest potentsiaalsed ostjad arvasid, et pakkumisel on elusuuruses mööbel, kuigi tegelikult oli tegemist miniatuuridega, mille mõõdud olid ka kenasti välja toodud,» meenutab Raig.
Kas sina oled mõne veebipoe tehinguga sedasi alt läinud? Jaga meiega oma kogemust aadressil kodu@postimees.ee