Lastetoa sisustust ei pea tingimata IKEAst tooma. Kaasaegse joonega ja eriilmelist lastepärast mööblit toodetakse ka siinsamas kodumaal. Ehtsast materjalist pealegi.
Mess Interjöör 2017: Eestis toodetud väga vinge lastemööbel
WolfBerry on läbi ja lõhki Eesti ettevõte, mis valmistab vineerist lastemööblit ja -atraktsioone. Tugeva tandemina toimetavad brändi eesotsas Mari Ots ja Meelis Unt. Meelis tegeleb toodete väljatöötamise ja disainiga, Mari kõige ülejäänuga. Tuleval nädalavahetusel, 21.-23. aprillini, näitavad nad oma toodangut Eesti Näituste Messikeskuses sisustusmessil Interjöör 2017.
Kuidas WolfBerry alguse sai?
WolfBerry toodete autor, tööstusdisainer Meelis Unt, soovis pakkuda oma lapsele põnevat, sisukat, samas turvalist tubast tegevust. Kuna sobivaid tooteid ja mööblit ei leidnud, konstrueeris ta naturaalsest ja tugevast vineerist EU ohutusnõudeid järgides lasteatraktsioonid ja sinna juurde sobiva lastemööbli.
Mille poolest on WolfBerry eriline?
Valmistame lastele siseruumide atraktsioone ja sinna juurde sama käekirjaga mööblit. Et veedetud aeg oleks põnev ja sisukas, samas turvaline ning vähegi looduskeskne, oleme valinud materjaliks tugeva ja naturaalse kasevineeri.
Viimistluses kasutame lastele sobilikke, sertifitseeritud, vesialuselisi peitse ja lakke. Peitsi puhul jääb kumama puidu süü loomulik muster ja see annab toodetele ainulaadse väljanägemise.
Mida peate ise WolfBerry toodete juures tähtsaks?
Looduslähedust, kvaliteeti nii lahendustes kui materjalides. Tooteid võib kasutada kõikjal siseruumides, kuhu lapsed on oodatud.
Pöörate oma toodete valmimisel väga suurt rõhku kvaliteedile – kui keeruline või raske on seda saavutada?
Kvaliteetse toote saab ikka tehtud, küsimus on hinnas. Toode peab müüma. Tuleb leida tasakaal.
Kas Eestis ettevõtjaks olemine on kerge või raske?
Nullist alustada on keeruline.
Kellele on suunatud WolfBerry tooted?
Töökohtadele, kus lastele on loodud mänguala. Kohvikutele/restoranidele, kuhu on oodatud lastega kliendid. Aga samuti lasteaedadele, koju jne. Näiteks oleme müünud liuga mänguruumi raamatukogule.
Milline on olnud senine tagasiside?
Senini vaid väga positiivne. Kui esialgu on olnud klientidel kahtlusi värvilahenduste osas, siis hiljem on väga rahule jäädud. Meie põhitoonid sobivad hästi erinevatesse interjööridesse.
Tegite oma viimase fotosessiooni koostöös lasterõivaste brändi Tjorven Kids-iga, miks valisite just nemad?
Soovime mõlemad pakkuda lastele veidi enamat: looduslähedust, skandinaaviapärast unisex disaini, kvaliteeti nii lahendustes kui materjalides.
Teie toode on paljuski hästi mänguline ja suunatud eelkõige just lastele. Kuidas te nende vajadused, soovid olete välja selgitanud?
See on keeruline, võib ju küsida lapselt, mis talle meeldib. Laps valib nutiseadme… Oleme katsetanud laste jälgimisel saadud infot. Kuna kõik last ümbritsev kujundab ja suunab last, siis püüame pakkuda võimalikult parimat. Atraktsioonidega ka aktiivset tegevust eemal nutiseadmetest. Lõpuks ei tea enne, kui toode valmis, kas laps selle kasutamiseks valib. Seni on õnneks läinud.
Kui palju on toode ajas muutunud või täiustunud?
Väga erinev on toote idee paberil ja nõuetele vastavaks muudetud lõplik füüsiline toode. Ükski toode ei saa vist kunagi päris lõplikult valmis. Täiendada võib lõputult.
Nagu Tallinna linn! Kust tuleb brändingu nimiWolfBerry? Kuidas te selle nimeni jõudsite?
See on kombinatsioon/tõlge ettevõtte omanike nimedest: Meelis Unt – Wolf, Mari Ots– Berry.
Mida WolfBerry teile, tegijatele, on selle aja jooksul õpetanud?
Kuigi arvestad, et plaanitust läheb rohkem aega, siis tegelikult läheb veel rohkem. Ja kui suudad, siis ära hakka ettevõtjaks.
Kas meenub WolfBerryga seoses mõni vahva/põnev/huvitav lugu?
Meil on toode – kast Kann. Kuigi toodet soetatakse panipaigaks paljudele asjadele, pidasime nimetamisel silmas mänguasju. Sellele peale, et nimi on mitmetähenduslik, ei tulnud enne ühe vastuvõtja sõnu: „Te toote mulle siia SELLISE toote, KANN…“
WolfBerry toodetega saab tutvuda osta.ee leheküljel.