Droonikaadritest, virtuaaltuuridest ja 3D fotodest on saanud tavapärased töövahendid kinnisvaraturul

Kristina Kostap
, kodustiil.postimees.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Droonikaadritest on saanud tavapärane töövahend kinnisvaraturul.
Droonikaadritest on saanud tavapärane töövahend kinnisvaraturul. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Kinnisvaraturg toob samm-sammult juurde uusi nippe ja mooduseid, kuidas potentsiaalset ostjat kõnetada. Kui müügitöö aluseks on suurepärane kliendisuhe, siis millised on need lisategurid, mille abil kinnisvaraobjekt atraktiivsemaks muudetakse?

Tänapäeva kinnisvarahuviline on nõudlik ja valiv. Leitakse, et eduka ja kiire müügitöö aluseks on korrektsus, paindlikkus, informatiivsus ja kättesaadavus. Professionaalsest maakleriteenusest tihtipeale ei piisagi, et kinnisvaraobjekt kiirelt müüdud saada. 

Kogu informatsioon on avalikest registritest kättesaadav

Paljud leiavad, et mida täpsem ja korrektsem on kirjeldus müüdavast objektist, seda aktiivsemaks ja kiireloomulisemaks kujuneb ka müügiprotsess. Tänapäeval on eluruumi puudutav informatsioon leitav mitmetest avalikest registritest, seega saavad huvilised eelneva kodutöö juba iseseisvalt, ilma maakleri abita, ära teha. 

Kõige uuemad töövahendid

Droonikaadritest, virtuaaltuuridest ja 3D fotodest on saanud LVM Kinnisvara juhatuse liikme Ingmar Saksingi sõnul kinnisvaraturul tavapärased töövahendid ning nende kasutamist täna professionaalselt kinnisvaramaaklerilt eeldataksegi. Samuti rakendatakse sihitud reklaami sotsiaalmeedias, mis võimaldab tarbija eelnevat käitumist arvesse võttes kuvada just talle huvipakkuvaid kinnisvarapakkumisi soovitud piirkonnas.

«Head fotod, põrandaplaanid, kliendipäevad - kõik aitab müügile kaasa,» ütles UusMaa Kinnisvarabüroo maakler Eveli Lindell. Kinnisvarabürood püüavad olla kursis arengutega tehnoloogiaturul ning neid kinnisvara müügil ära kasutada. Keskmisest paremate tulemuste saavutamiseks tuleb seega järjest enam pakkuda sellist väärtust või uudsust, mis kinnisvaraturul eristuda võimaldab.

Saksingi sõnul kasutatakse uuematest töövahenditest veel fotosid või tekste, mis hoiavad potentsiaalsete ostjate tähelepanu keskmisest kauem müügiobjektil. See võimaldab läbi tekkinud emotsiooni jagamise jõuda efektiivsemalt soovitud sihtgrupini.

«Tõime sel aastal tutvumisõhtute ja -päevade kõrval kinnisvaraturule tutvumisnädala formaadi, mis on mugav võimalus tutvuda korraga enamiku kinnisvaraobjektidega otsitavas piirkonnas ning saada kohapeal infot finantseerimise, hindamise ja maaklerteenuste kohta,» rääkis Saksing.

Paljud eelistavad klassikalist lähenemist

Aastatega on ostjad muutunud üha targemaks ning üha enam väärtustatakse maakleri pädevust. Asjatundlik maakler oskab välja tuua kõik objekti puudused, sealjuures suudab oskuslikult esile tuua ka eluruumi eelised.

«Müüginippidest töötab alati suurepärane kliendisuhe, mille aitab luua professionaalne teenindamine ning kliendi ootuste ületamine,» ütles Lindell.

Nord Property OÜ maakler ja jurist Inga Sild leiab, et hoolimata pakutavast lisaväärtusest, ei tohiks kinnisvarakuulutuse pildiinformatsioon liialt pikk ja kurnav olla, vaid võimalikult informatiivne. Videotuuride miinuseks peab maakler aga asjaolu, et paljud klientide arvates on see ringkäik piisavalt ammendav ning seetõttu ei soovita pakutava objekti tutvuma minna. Selle õige tunde saab naise sõnul vaid kinnisvaraobjektil viibides ja diivanil istudes.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles