Rootsi mööbligigandi uuring heidab valgust kodu mõistele ning sellele, kuidas inimeste arusaamad ja väärtushinnangud ajas muutunud on.
IKEA uuring: klassikaline kodu kontseptsioon on ajale jalgu jäänud
IKEA aastaaruandes võeti luubi alla kodutunne ja selle loomine. Uuringus osales 22 000 IKEA klienti üle kogu maailma. Üllataval kombel tunneb üks kolmandik inimestest ennast võõras kohas rohkem «kodus» kui iseenda elukohas.
Rootsi mööbligigandi aastaaruanne keskendus viiele peamisele emotsionaalsele vajadusele, mis kodutundega kaasneda võivad: privaatsusele, mugavusele, omandiõigusele, kuuluvustundele ja turvalisusele, vahendab apartmenttherapy.com. IKEA uurimustööst selgus, et kuigi enamik inimesi arvab enda elukohta nendele omadustele vastavat, on paljudel siiski tõsiseid vajakajäämisi kuuluvustunde osas.
Koguni neli inimest kümnest leiab, et nende elukoht ei ole kuigi ligitõmbav ning neil puudub sellega kaasnev kodutunne ja hoolivus. 23 protsenti uuringus osalejatest tunnistas sealjuures, et peavad tihtipeale oma kodu seinte vahelt lahkuma, et leida aega iseendale. Aruande kohaselt leiab koguni 47 protsenti vastanuist, et nende tõeline potentsiaal ja sisu avaldub eeskätt väljaspool kodu.
Inimeste arusaam kodust, kuuluvusest ning kodutundest kombib IKEA uuringu järgi jõuliselt piire - aruande kohaselt kavatseb koguni 60 protsenti vastanuist luua oma kodust keskkonna, mis erineb kui öö ja päev nende kasvukoduga.