Päevatoimetaja:
Kristina Kostap

Lihatööstur: maikuu soojad ilmad suurendasid grilltoodete müüki

Copy
Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees Simmo Kruustük.
Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees Simmo Kruustük. Foto: Vallo Kruuser

Erakordselt soe maikuu kasvatas osade grilltoodete müüki mullu kevadega võrreldes viiendiku võrra. Nõo Lihatööstuse nõukogu esimehe Simmo Kruustüki sõnul suurendas eestlaste grillirõõmu ja lihatarbimist ka mõningane hinnalangus.

Erinevate grill-lihade tarbimine on aastaga 11,3 protsenti suurenenud. «Kõige rohkem on aga eelmise aasta maiga võrreldes kasvanud linnulihast grilltoodete müük ja seda suisa 22 protsenti,» ütles Kruustük. Tema sõnul võis juba aasta alguses prognoosida kanalihatoodete suurt populaarsust, kuna nende hind on sealihast veidi odavam.

Grill-lihade hinnatase tervikuna on aastatagusega võrreldes 6,5 protsenti soodsam ning linnulihast suvetoodete keskmine hind langustrendis.

Suvi on lihatööstuste jaoks aasta intensiivsemaid tootmisperioode. Grillimise kõrghetk saabub jaanipäeval, mil eestlaste lihatarbimine kahekordistub. Jaaninädalal süüakse kokku ligi 5000 tonni lihatooteid.

Koostöös BBQ Symphony ja Fitlapiga arendas Nõo Lihatööstus selleks grillihooajaks kolm tootesuunda: Euroopa parimate grillmeistrite sari, Fitlap toodete sari ja Nõo uued ja vanad lemmikud. Kokku on selle hooaja valikus 20 uudistoodet. Kruustüki sõnul võtsid nad tänavu kasutusele kõik sea- ja linnuliha tükid, mis sobivad grillimiseks ning tänu sellele kujunes tootevalik varasemast palju rikkalikum.

«Oleme seadnud eesmärgiks vähendada toodetes soola- ja rasvasisaldust. Me ei kasuta maitsetugevdajat E621 ning väheväärtuslikku nn kondilihamassi MDM-i. See-eest eelistame toodete valmistamiseks kasutada jahutatud toorainet, mis annab lihale värskuse ja parema maitse,» rääkis ta.

Tagasi üles