Kuus toitu, milles on rohkem kaaliumit kui banaanis

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Vida Press

Kui mõelda, kust saada kaaliumit, siis tuleb enamasti kohe pähe banaan, mida süüakse vahepalaks selleks, et see oluline mineraal aitaks toitained rakkudesse. Tegelikult pole loomulikult banaan ainus kaaliumirikas vili ja nii mõnigi teine toiduaine on selles vallas hoopis tegijam.

Ühes banaanis on umbes 422 mg kaaliumit ehk 9 protsenti päevasest 4700 milligrammisest soovituslikust kaaliumiannusest. 

Maguskartul

Keskmises küpsetatud maguskartulis on 542 mg kaaliumit. Lisaks on neis tublisti A-vitamiini ja need maitsevad imehästi. 

Tavaline kartul

Üllatus-üllatus, ühes keskmises ahjukartulis on koguni 941 mg (ehk 20 protsenti soovituslikust päevasest annusest) kaaliumit. 

Tomatikaste

225 g tomatipüreed, mida kasutatakse tihti näiteks pasta kõrval, sisaldab keskmiselt 728 mg kaaliumit. 

Arbuus

Veel üks põhjus, miks nautida suvel arbuusi söömist! Peale selle, et arbuusis on palju lükopeeni, on ainuüksi kahes suures arbuusiviilus 641 mg kaaliumit. 

Peet

200 g keedetud peedis on 518 mg kaaliumit. Söö ja naudi!

Mustad oad

Mustad oad on rohkem tuntud oma tubli valgu ja kiudainete sisalduse poolest, kuid need on ka väga hea kaaliumi allikas. 62 g ubades on 739 mg kaaliumit. 

Tagasi üles