Magad parema külje peal? Siin on väga hea põhjus, miks see lõpetada

Kodu.postimees.ee
Copy
Kas teadsid, et paremal küljel magamine soodustab kõrvetiste teket?
Kas teadsid, et paremal küljel magamine soodustab kõrvetiste teket? Foto: Pexels / CC0 Licence

Selgub, et magamisasend on olulisem, kui arvata oskad, sest see mõjutab kõike alates südamest kuni seedekulglani.

Kui sa eelistad külje peal magada, siis võiksid seda teha vasakul küljel. Asjatundjate kinnitusel on vasemal poolel magamine kosutavaks uneks parem, vahendab New York Post. 

Taimse toitumise ekspert Ali Ramadan selgitab TikToki videos, et kõik uneetapid pole võrdsed ning vasakul küljel magamisel on mitmeid eeliseid.

Vasakul küljel magamine aitab toidul maos jämesoolest allapoole liikuda. Niimoodi lebades saavad nii magu kui ka kõhunääre oma loomulikus asendis olla.

Loe ka: Aitab higist ja külmetamisest! Uneekspert avaldab magamiseks sobivaima toatemperatuuri

«See vähendab ka survet seljale ja on ideaalne viis magamiseks rasedatele naistele,» lisab Ramadan.

Lisaks seedetöö edendamisele usutakse küljel magamisel olevat kõrvetisi vähendav toime. Paremal küljel magades võivad aga maomahlad ja -happed söögitorusse sattuda, soodustades kõrvetiste ja refluksi teket.  

Vasemal küljel magamine turgutab ka meie südant, aidates sel kergemini verd pumbata. Samuti väheneb vasemal küljel magades südamehäirete tekke oht ja paraneb vereringe.

Loe ka seda: TEADLASED 〉 See magamisasend soodustab uneapnoe teket

@holisticali

Do you sleep on the left side? There are benefits to both right side sleeping and left side sleeping. The research shows it is better for digestive health to sleep on the left side, and for those who have heart failure it is better to sleep on the right side. Sources: https://www.dovepress.com/sleep-positions-and-nocturnal-body-movements-based-on-free-living-acce-peer-reviewed-fulltext-article-NSS https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/410292 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12801953/ https://medlineplus.gov/ency/patientinstructions/000559.htm https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12801953/ https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10445529/ https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26835867/ https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8071510/ https://www.sleepfoundation.org/sleeping-positions/side-sleeping https://www.healthline.com/health/healthy-sleep/sleep-effects-digestion https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19110135/ https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12535814/

♬ original sound - Ali Ramadan
Tagasi üles