R, 27.01.2023

Arst kellakeeramisest: minge 15 minutit varem magama!

Kodu.postimees.ee
Arst kellakeeramisest: minge 15 minutit varem magama!
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments 1
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: Pexels / CC0 Licence

Kellakeeramise lõpetamise üle on vaieldud küll ja veel. Raske üleminek, olgu see suve- või talveajale, mõjub organismile kurnavalt. Mida küll teha?

Mitmed uuringud on näidanud, et kellakeeramisel võib olla negatiivne mõju meie unele. Täiskasvanutel võtab keskmiselt kaks nädalat aega, et harjutada oma keha varem tõusma, ent on ka neid, kes üleminekuga hõlpsamini toime tulevad, vahendab Express. Teadlikult ja tasahiljukesi tegutsedes saab igaüks seda mõju õnneks vähendada.

Loe ka: Unetehnoloog Kene Vernik: tegelikult on väike aken magamistoas parem

Suurbritannia perearst Amir Khan soovitab kellakeeramisele eelnevatel päevadel end 15 minutit varem magama sättida. «Kellakeeramisele võiks hakata mõtlema 4–5 päeva enne kui kell kukub. Sedapidi ei ole muutus organismile liiga järsk. Neil päevadel soovitan uneaega 15 minutit varasemale nihutada,» ütleb Khan.

Ta lisab, et 15-minutiline nihe võiks kanduda üle ka meie une-eelsetele, juba rutiinseks saanud tegevustele. Uneaja nihutamisega tuleb seega ka igaõhtune eine, vanniskäik ja muud tegevused 15 minutit varasemaks nihutada.

Eelmainitule lisaks soovitab Khan vältida ekraane ning nutiseadmeid. «Kuskil tund või poolteist tundi enne magaminekut võiks juhtme seinast tõmmata. Ekraanide sinine valgus hoiab meid ärkvel ning võib kellakeeramise järel uinumisraskusi põhjustada,» paneb Khan südamele.

Märksõnad
Tagasi üles