«Minu kodu» blogi: Mõni ettevõte lihtsalt pole huvitatud oma toodete müügist ehk meie akende lugu

Kärt-Britt Kokk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vanad aknad olid ikka päevi näinud...
Vanad aknad olid ikka päevi näinud... Foto: Kärt-Britt Kokk

Seekord räägin akende valimisest ja tellimisest. Kogu lugu oli üsna närvesööv saaga, aga lõpplahendus oli siiski väga hea ja ilmselt asjad pididki nii minema. 

Võiks ju arvata, et Eesti turg on nii väike, tegijaid palju ja et tiheda konkurentsi tõttu pingutatakse selle nimel, et oma turuosa säilitada või veel parem - suurendada -, aga tuleb välja, et mitte kõik ei ole agaralt selle nimel tegutsemas.

Seekord räägin ma akende tellimisest. Meie jaoks oli kolm suurt (st kallist) asja maja juures, mis tuli kohe ära otsustada, et mis firmast ja mis summas me need tellime. Need kolm asjad olid katus, aknad ja küttesüsteem. Seetõttu hakkasin ma hinnapakkumisi võtma juba ehitusloa taotluse käigus, et oskaks täpsemat kalkulatsiooni teha. Teadsin, et meil on vaja kolmekordse klaasiga valgeid puitpakettaknaid ja terrassiuksi, millel vähemalt üks klaas on selektiivklaas. Akende pakkumise võtsin ma neljast erinevast firmast: Kalesy ehk Aknatehas, Aknakoda, Rehpol ja Viking Window ning kõigile saatsin ma identse e-maili lisainfo ja joonistega.

Vana majaosa aknad - päevinäinud aknad, mis kindlasti vahetust vajavad. Siin juba osaliselt lammutatud. 
Vana majaosa aknad - päevinäinud aknad, mis kindlasti vahetust vajavad. Siin juba osaliselt lammutatud. Foto: Kärt-Britt Kokk

Tagantjärele tarkus ütleb, et oleks pidanud veel rohkem võtma neid pakkumisi ja kõikidega rohkem suhtlema ka, aga aega polnud ja väga ootasin, et ettevõtted ise ka huvi tunnevad ja täpsustavaid küsimusi küsivad ja siis võimalikult täpse pakkumise koostavad. Lõpuks tuli pakkumisi alates 7000 eurost kuni 12 000 euroni. Valisime keskmises hinnaklassis ettevõtte – Rehpoli ja nendega jäi jutt, et võtan uuesti ühendust, kui reaalselt aknaid vaja läheb.

Täpsustuseks pean ma mainima, et keegi teenusepakkujatest enne pakkumise võtmist meie blogikirjutamisest midagi ei tea, kui nad just ise ei ole selle blogiga kursis. Ma kohe päris meelega ei maini seda - eesmärgiks on saada võimalikult ehe teenindus nii, nagu sellel ettevõttel kombeks on. Ma ei taha mingit ülepakutud teenust, vaid just õiget kogemust, et kõik oleks aus ja ma kogemata ei kiidaks ettevõtet, kes kliente tegelikult üle laseb.

Sel ajal, kui meil arhitekt alles jooniseid parandas ja linnavalitsusega asju ajas, oli suhtlemine Rehpoliga nii, nagu ootasin, kui üks sekeldus e-mailidega välja arvata – nad uurisid ise, et kuidas pakkumine sobis, ja vahetasime mitmeid e-maile, et täpsustada detaile. Vahepeal jäi suhtlemine soiku, sest meil ju polnud otseselt veel kiiret tellimisega ja siis tuli talv vahele ja ootasin õiget hetke, et uuesti ühendust võtta ja uus hinnapakkumine küsida – enamasti need kehtivad ju vaid lühikest aega.

Me olime ära otsustanud, et võtame Rehpolist aknad juba umbes aasta tagasi, aga nüüd kui oli vaja konkreetne pakkumine saada koos kõikide detailide ja parandustega ning koos paigaldushinnaga, pidi neid kogu aeg tagant torkima. Vaatasin oma e-mailidest järgi, et lõpliku akende joonise saatsin neile 6. mail 2016 ja kuna plaan oli juunis või hiljemalt juulis aknad ette saada, siis läks juba kiireks sellega. Tarneaeg võib ju olla mitmeid kuid – eriti kui meil on korraga 26 akent vaja tellida.

Juba eelmisel korral oli neil meilidega segadus, kui oli puhkuste periood – see aasta toodi sama vabandus, kui neile helistasin. Telefonis lubas müügiesindaja sellega kohe tegeleda ja vastuse saata, aga nende pakkumist ootan ma siiamaani. Mina uuesti ka helistama ei hakanud. Ootasime üle kahe nädala ja mees iga päev küsis, et kas akende kohta on vastust ja mina pidin igakord eitavalt vastama. Kuna asjaga juba päris kiire oli ja kartsime, et suvepuhkustega võivad tarneajad veelgi pikeneda, siis otsustasime, et valime mõne teise ettevõtte. Mehe suurim hirm oli, et isegi kui me saame nad lõpuks kätte, siis äkki akende valmimisega on sama jama – oled suure ettemakse ära teinud ja siis ei saa neid enam kätte. Me ei saa riskida selliste jamadega, kui meil on kõik tööd graafiku järgi enam-vähem paika pandud ja me üritame siiski suhteliselt minimaalse eelarvega kõik valmis saada.

Seekord me enam väiksemaid pakkujaid ei kaalunudki, vaid võtsime kõige tuntuma ettevõtte, mis ühtlasi oli kõige kallim, ja lootsime, et nad teevad meile väikest hinnaalandust, et me oma eelarvet väga suurelt ei ületaks. Selleks oli Viking Windows. Viking Windows oli siiani superhea mulje jätnud ja kõik tuttavad olid just neid soovitanud, aga kuna hinnavahe oli korralik, siis olime esialgu nende pakkumise kõrvale jätnud. Kui mul aga tähtaeg juba kukil oli (24. mail), siis helistasin neile kontorisse ja küsisin, et kui pikk tarneaeg neil on, kui ma soovin 26 akent ehitatavale majale. Lubati, et juuli alguseks saab kindlasti – võib-olla varemgi. Saatsin neile kohe joonised uuesti ja sain nende müügiesindajalt Rainiselt väga kiirelt uue hinnapakkumise – sealjuures sooviti täpsustada detaile, st helistati üle ja kutsuti kontorisse, et saaksin kõik detailid välja valida ja et hinnapakkumine võimalikult täpne oleks. Kontoris kohapeal valisin juba viimistluse, kremoonid ja lingid ja muu olulise. Ma arvan, et teistel aknatootjatel on neilt teeninduse koha pealt väga palju õppida.

Akende viimistlusvariandid
Akende viimistlusvariandid Foto: Kärt-Britt Kokk

Lõppkokkuvõttes jäi me akende hind koos soodustusega pea samaks kui algne pakkumine, kuna valisin kallimad lisad ja aknad tulevad täpselt sellised, nagu ma unistanud olen – väljast üleni valged ja seest lasuurvärviga ehk puidumuster kumab kergelt läbi. Lingid ja kremoonid valisin hõbedased, üsna kandilise joonega. Arutasime ka akende avanemisvõimalusi - lisaks küljele avanemisele lisasime kõikidele akendele ka tuulutusasendi, st ülevalt avanemise. Selle lisamine ühe akna kohta maksis alla 10 euro ja selle tõttu oli otsustamine lihtne - värske õhk toas ilma akent pärani avamata on suur mugavus.

Kohe kui meil oli maja karkass nii kaugel, et aknaavad olid valmis, tulid Viking Window paigaldajad avasid üle mõõtma ja veetsid ligi tunnikese meie krundil, et ikka kõik üle vaadata, et mõõdud õiged oleks ja terrassiuksed ka pärast põrandapaigaldust lahti käiks, ning kontrollida muid selliseid pisiasju, millele mina üldse mõelda ei osanud. Paigaldajad olid ka väga sõbralikud ja toredad – seletasid kõik väga põhjalikult lahti ja suhtlemine oli mõnusalt pingevaba. Tänu sellele, et nad kohale tulid, avastasime, et meie arhitekt oli meile akende joonisele ühe suure akna topelt pannud ja saime selle vea parandatud. 

Linkide valik (Viking Window)
Linkide valik (Viking Window) Foto: Kärt-Britt Kokk

Juba 28. juunil tuli kiri, et meie aknad on valmis. Leppisime kokku, et maksame akende eest ära, aga jätame nad lattu seisma ja paigalduse tellime siis, kui põrand on valatud ja vana majaosa akende avad ettevalmistatud. Esmaspäeval, 25. juulil võtsin nendega ühendust, et nüüd võib paigaldama tulla. Leppisime kokku, et neljapäeval, 28. juulil nad tulevadki aknaid paigaldama. 

Ma olen ise turundust õppinud ja kuna ka klienditeenindus oli üks osa sellest õppest, siis mõnes kohas tahaks küll suu lahti teha ja oma arvamus öelda… Ma olen nüüd juba päris mitme ettevõttega suhelnud, et tellida materjale või teenuseid ja ma tahaksin lisada paar mõtet, mida võiks järgida ehk siis minu nägemus kliendina, mida ma ootaksin tootjalt või teenusepakkujalt:

  • Kui teile saadetakse päring, siis andke kohe teada, et olete selle kätte saanud ja mis ajaks umbes saate vastuse anda.
  • Juhul kui tellimus ületab teie võimalusi, siis andke sellest kliendile teada, mitte ärge jätke teda lihtsalt pakkumist ootama.
  • Võimalusel helistage üle, täpsustage detaile, tundke huvi oma potensiaalse kliendi ja tema vajaduste vastu.
  • Kui olete hinnapakkumise teinud, ärge jääge lihtsalt ootama. Klient on võib-olla suure töökoormuse all ise unustanud juba, et sellega tuleks ka tegeleda.
  • Olge viisakas ja ärge suruge oma eelistusi peale – pakkuge variante ja las klient otsustab. Mul on kogemus, kus üsna kallis viimistlustarvete pood reaalselt minu soovi maha laitis ja üritas mulle pähe määrida toodet, mida ma põhimõtteliselt ei tahtnud. Väga piinlik oli, kui minu üle nalja visati ja öeldi, et võtke järgmine kord mees ka poodi kaasa... Võite arvata, kas ma sealt poest üldse enam kunagi midagi vaadata tahan – aga sellest räägin ma ühes tulevases postituses lähemalt.

Järgmises postituses räägin, milliseid eeltöid pidime enne akende paigaldust tegema ja kuidas lõpuks aknad paigaldatud said ja milline on tulemus. 

Loe ka teisi minu blogipostitusi SIIT ja jälgi minu blogi Facebookis: Minu kodu lehel

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles